בעל מסעדה, אם חשוב לך להגדיל את המכירות, כדאי שתקרא את הכתבה הזו!

בעלי מסעדות ידועים בכך שהם נאלצים לבלות שעות רבות במסעדה, ללא יכולת לקחת את פסק הזמן הנדרש לבדיקה יסודית של נתוני השוק ואת האפשרויות העומדות לרשותם מבחינת שיווק העסק. 

לכן, ברוב הפעמים, בעלי מסעדות מעסיקים גורם חיצוני שמטפל להם בשיווק הדיגיטלי מבלי לדעת מה בדיוק הוא עושה ואיך (כיוון שאין להם הרבה זמן לעשות זאת) ויותר מזה – כמה אפקטיבי הפרסום שמתבצע עבורם. 

כאשר אין בעל המסעדה יודע מהי התמורה אותה הוא מקבל כתוצאה מפעולות הפרסום שלו, אין לו שום מדד והערכה לשיפור המכירות ואין לו שום דרך לגרום למיקסום הפניות המגיעות דרך אפיקי הפרסום של המסעדה. 

לכן, הכנו במיוחד עבור בעלי מסעדות רשימה קצרה של נקודות חשובות שעליהם להקפיד עליהם בעבודה עם אנשי שיווק המתמחים בפרסום מסעדות. 

1. סטוריטלינג 

או בקצרה, מה הסיפור של המסעדה שלכם? 

מי מגיע לאכול בה? מה אותם אנשים עושים בשאר הזמן הפנוי שלהם? באיזה מסעדות נוספות הם אוכלים? מה הסיפור שלהם ולמה הם מגיעים לאכול דווקא במסעדה שלכם? והרי סיפור באופן ודאי יש להם.. אם אתם מסעדה יקרה הסיפור שלהם מתחיל בעובדה שהם משתייכים לרקע סוציואקונומי בינוני ומעלה, הם מעריכים איכות ושירות ברמה מאד גבוהה וכן הלאה. ולכל סוג של מסעדה יש את הסיפור שלה. 

למה כל המידע הזה חשוב? כי אם תכירו הייטב את סיפור הרקע של הלקוחות שלכם, תדעו להגיע ללב של עוד לקוחות פוטנציאליים כמותם ועל ידי כך להגדיל את המכירות שלכם!

רוב המסעדות בארץ פועלות ללא סיפור ומבלי להכיר את קהל הלקוחות שלהם כמו שצריך. לכן, הם מעלים מלא תמונות של אוכל ללא הכרה, ללא סיפור, ללא פואנטה וזה בדיוק מה שלא גורם לאף אחד לרצות להגיע לאכול במסעדה שלהם. 

היו אתם אלו שכותבים את הסיפור של המסעדה שלכם, היו אתם אלה שמגדירים מיהם קהל הלקוחות אותם אתם רוצים במסעדה שלכם כי אף אחד לא יעשה את זה טוב יותר מכם! צרו שינוי במסעדה שלכם – זה תלוי רק בכם. 

2. מעורבות 

רוב בעלי המסעדות, מוצאים גורם מקצועי שינהל להם את הפייסבוק והאינסטגרם ושמים מבטחם בידיו. כל עוד הם רואים שפוסטים עולים לאויר, הם לא מתערבים. במקרה הטוב אחת לכמה זמן הם שולחים תמונות סלולרי לא מקצועיות/ צילום מקצועי חסר מסר שגורם כלשהו צילם להם בחינם אבל מעבר לכך – הם מורידים את רמת המעורבות שלהם לאפסית. 

תנו לי לומר לכם – לא יתכן שמישהו חיצוני ינהל לכם את הפייסבוק והאינסטגרם בצורה מושלמת ללא המעורבות שלכם! 

אתם פתחתם את המסעדה, אתם מעוניינים בעוד ועוד לקוחות, התדמית הטובה שלכם היא שחשובה ולכן, לא יתכן שמישהו אחר ישווק אתכם לבדו – מבלי מעורבות שלכם, ללא הלב שלכם במרכז העניינים. 

אתם חייבים להקפיד להיות מעורבים, אתם חייבים לעדכן את איש השיווק שלכם על כל מה שקורה במסעדה, אתם חייבים לרצות שהוא יפיק עבורכם כמה שיותר צילומים מקצועיים, יעניק לגולשים שלכם כמה שיותר תגובות מכובדות אשר ייצגו אתכם בכבוד, יהיו יצירתיים ויוציאו את המסעדה שלכם באור הטוב ביותר שלה החוצה. 

אם איש השיווק שלכם יעבוד לבד, ההשראה והיצירתיות שלו יפגמו כיוון שהוא אינו לב ליבו של העסק. אתם ורק אתם הלב הפועם של העסק ואתם חייבים להעביר לו את האש הבוערת בכם ולגרום לו להתרגש יחד איתכם בכל מה שקשור למסעדה שלכם. 

אתם לא תאחרו לראות את התמורה של המעורבות שלכם ותאמינו לנו – היא תשתלם לכם. 

3. צילומים מקצועיים 

לא משנה כמה נכון אתם משווקים את המסעדה שלכם, לא משנה כמה כסף אתם משקיעים בקידום המסעדה שלכם במערכות המודעות של הפייסבוק והאינסטגרם – כל עוד התמונות שלכם לא מספיק יפות ומקצועיות – הקהל שלכם לא יתפתה להגיע אליכם !!! כחלק מהשירות הניתן לכם חייב להיכלל צילום מקצועי אחת לחודש – לפחות! כל סשן צילומים חייב להתבצע כאשר האג'נדה העומדת מאחוריו ברורה לכם וקהל היעד של סשן תמונות אלו מוגדר מראש. 

הפקה מקצועית אחת לחודש תגרום לקהל הלקוחות שלכם לעקוב אחריכם ולהעריך את פועלכם.

4. הפקת וניתוח דו“חות ומעקב אחר המכירות 

סעיף זה הוא החשוב ביותר בשיווק המסעדה שלכם וחשוב מאד שתבינו שללא סעיף זה, כל השיווק שלכם בדיגיטל לא שווה כלום.
מהרו לוודא האם יש לכם טלפון וירטואלי עם מעקב אחר השיחות הנכנסות ומדידת האפקטיביות בפועל של השיחות הנכנסות מכל פלטפורמה פרסומית בה אתם פעילים.
חשוב מאד שתוכלו לנתח ולהבין כמה השקעתם על קבלת כל שיחה וכמה רווח גזרתם מכל שיחה נכנסת. 

היום, כבר לא מספיק לדעת כמה לייקים יש לכם או כמה תגובות הגיבו לכם בפייסבוק – היום צריך לדעת את השווי הכספי של כל שיחה וכל פניה שהתקבלה דרך הפרסום ומי כמוכם יודע ששולחן של שני אנשים לא שווה כמו שולחן של 6 אנשים ושאירוע של 40 אנשים זה בכלל סיפור משובח אז כדי להפיק יותר עסקאות שיעשירו את חשבון הבנק שלכם חשוב מאד שתבינו אילו פעולות מניבות עסקאות שמנות יותר ושעל ידי פעולות נכונות – תצליחו לסגור כמה שיותר עסקאות כאלו! 

במידה ואתם מרגישים אבודים בכל הנוגע לפרסום המסעדה שלכם באמצעי הדיגיטל השונים, או שהפעילות שלכם היום לא מייצרת את התוצאות הרצויות צרו איתנו קשר ונשמח להזמינכם לפגישת ייעוץ ללא עלות.

פונט קריאה
רקע לבן
נווני אפור
ניגודיות גבוהה
הגודל טקסט
לסושיאל מושלם, בואו!
זמינים לשוחח איתך בצ׳אט!
שלום לך, כיצד נוכל לסייע?