שיווק אונליין ושיווק אופליין

שיווק אונליין מכיל את כל הקמפיינים, המודעות והפרסומות שאפשר להציג במדיה הדיגיטלית ואילו שיווק אופליין מתייחס לקמפיינים וקידומי מכירות שנעשים בשאר אמצעי המדיות השונות.
שיווק אונליין מתייחס לקמפיינים שמתבצעים במנועי חיפוש, רשתות חברתיות ובדואר אלקטרוני. הבחירה בשיטה הנכונה תלויה בגודל העסק, כמו גם במטרות ובקהל היעד של אותו העסק.
קמפיין אונליין רווחי יותר מקמפיין אופליין לטווח הרחוק וההשקעה ההתחלתית בו היא גם יותר נמוכה.
אין ספק שקמפיין באינטרנט זוכה לבקרה יותר משמעותית מבחינת נתונים שאפשר לאסוף על הגולש וכך מנהל הקמפיין יכול למקסם את הפעולות שתורמות לו בהתאם לתגובות הקהל. המעקב אחר הקמפיין חושף בפנינו כמה חשיפות היו אליו, כמה פעמים לחצו עליו, כמה לקוחות חדשים נוספו לעסק בעקבות הקמפיין, חיתוך גיל ומין של מי שנחשף ועוד מידע רב שעוזר לפלח את קהל היעד ספציפי ובכך להזיל עלויות. מעקב שכזה מאשפר לנו לנקוט בכמה פעולות אופטימיזציה עבור הקמפיין. מטרתן הבלעדית היא לשדרג אותו, להעצים אותו ולגרום לשינויים קוסמטיים שגורעים ממנו. כל קמפיין שיווקי הוא דינאמי ומשתנה בתהאם לדעת הקהל שנחשף אליו במטרה ליצור לקוחות חדשים לעסק.
בקמפיין אופליין אין אפשרות מעקב אחר הלקוח. מכיוון שאנחנו פועלים במקביל במספר מדיות (עיתון, טלוויזיה, רדיו) אין לנו אינדיקציה מדויקת על איזה פרסום יותר פקטיבי ועם חשיפה רחבה יותר.
קמפיין שיווק אונליין מאפשר מיקוד ופנייה אישית לקהל היעד הספציפי אליו מכוון הקמפיין בעוד שבקמפיין אופליין מרגע שליחת המודעה, הפרסום לא נמצא באוויר וחשוף לכל מען דבעי. באופליין הפרסום הוא לא מדויק ומתבסס על סוג של הימור מבחינת חשיפה להקל היעד המיועד.
בקמפיין שיווק אונליין התשלום לפרסום מתבצע על כל חשיפה של הגולש או על כל הקלקה על הפרסום כך שהתשלום הוא יחסי בתהאם לכמות האנשים שנחשפו אליו. בקמפיין אופלייין הלקוח משלם על מסע פרסום שנקבע מראש לפי מספר מסוים של מודעות ופרסומים שונים בצורה שלא בהכרח תואמת את כמות החשיפה לקהל הרחב.  אגב תשלום, ברשת קיימים מספר כלים לשיווק אונליין ללא תשלום- מה שלא אפשרי בשיווק אופליין.
ובכל זאת, קיימם גם יתרון משמעותי לשיווק אופליין. כאשר אנו מעוניינים בחשיפה אדירה למותג בזמן קצר ולקהל רחב, נציג אותו בטלוויזיה במשך תקופה של כמה שבועות כדי לעורר מודעות אצל הצופים.
אם כן, ראינו ששיווק אונליין יעיל, נגיש וגמיש יותר משיווק אופליין אבל בסך הכל זה תלוי במטרות של העסק בכל שלב במהלך הקמפיין.
פונט קריאה
רקע לבן
נווני אפור
ניגודיות גבוהה
הגודל טקסט
לסושיאל מושלם, בואו!
זמינים לשוחח איתך בצ׳אט!
שלום לך, כיצד נוכל לסייע?