בואו נעשה קצת סדר: מה זה בכלל דיגיטל?

עדן גונסלס

פלטפורמות השיווק בסושיאל הן מורכבות ועם השנים הופכות משודרגות, בעלות אלגוריתמים מסובכים יותר וגורמות לאנשי הפרסום הטובים ביותר (שלא מקפידים להתעדכן בכל החידושים), ללכת לאיבוד ולא להצליח להשיג את מטרותיהם.

מאמר זה נוצר כדי לעשות סדר ולסייע לכם להבין מהו דיגיטל, מה אתם אמורים להשיג בעזרת עבודה טובה ונכונה ובעיקר לעורר את תשומת ליבכם לנושאים שחשוב שתשימו לב אליהם.

אסטרטגיית מותג 

בעלי עסקים רבים עובדים ללא אסטרטגיית מותג אותה הכינו מבעוד מועד, הרבה לפני שהחלו לשווק. עבודה ללא אסטרטגיית מותג מחטיאה את המטרה כולה, שהיא : השגת תוצאות תוך ניתוח ובקרה חוזרים ונשנים מדי חודש כך שניתן יהיה לשפר את התוצאות מרבעון לרבעון.

אז נכון, בניית אסטרטגיית מותג איכותית עולה כסף אבל אני מבטיחה לכם שהתשלום הזה שתשלמו בתחילת הדרך יחסוך לכם הרבה מאד כסף בעתיד.

והרי, לכל מותג יש אופי משלו וצרכים ייחודיים ולבעלים / היזמים ישנה השפעה גדולה מאד על איך שהמותג שלהם מתנהג. כל אסטרטגיית מותג מתחילה בלשאול את השאלות הנכונות: נתחו את החברה, את השירותים / המוצרים ואת השוק במטרה למפות את כל המפגשים והגדירו איזה מהמפגשים מהווים חוויות טובות ואיזה לא, בצעו שיחות עומק ביניכם, עם העובדים, עם קולגות , ערכו מחקרים מסוגים שונים, בדקו את המתחרים, ערכו התנסויות בזמן אמת ואפילו סיורים בשטח – הכל על מנת לנתח ולצפות מראש כמה שיותר מצבים המדמים את חווית הלקוח השלמה לצד הצגת החזון של התנהגות המותג בכל סיטואציה.

רק לאחר שסיימתם לבנות אסטרטגיית מותג מוקפדת צאו לדרך עם מהלכי השיווק שלכם כיוון שרק אז תוכלו להבין מיהו קהל היעד שלכם, מה אתם רוצים ויכולים להשיג וכל שישאר לכם לעשות הוא להקצות את המשאבים ולבצע זאת.

לצאת ממלכודת העכברים

כמה נקודות מקדימות לפני שאני מרחיבה בנושא זה:

1. דיגיטל זה תחום רחב וגדול, שעם השנים הופך מורכב יותר
2. פייסבוק ואינסטגרם הן כביכול פלטפורמות שיווק חינמיות בהן כל אדם יכול להיכנס ולעשות כרצונו : לכתוב פוסטים, להעלות תמונות מהנייד, ללחוץ על קידומי פוסטים ועוד
3. חברות דיגיטל הן כמו דגים בים – רבות, מגוונות, בעלות מאפיינים שונים ומחירונים שונים אך כולן פחות או יותר, לבעל העסק שאינו מבין יותר מדי – נראות אותו הדבר.

עכשיו, אעבור לעיקר הדברים:
רוב בעלי העסקים הקטנים והבינוניים נמצאים במלכודת עכברים תמידית.
למה אני מתכוונת?
רוב העסקים החדשים שנפתחים לא לוקחים בחשבון מראש את ההשקעה הנדרשת לטובת הגדלת העסק. הם מתעסקים במוצר המדהים שלהם או בשירות המופלא או אפילו בכמה שהם מוכשרים אבל רק מעטים בוחנים את הלקוח האידאלי שלהם ואת הדרך שהם צריכים לעשות בכדי להשיג המון כמוהו ולהפוך את העסק שלהם לריווחי. כך נוצר מצב שגם אם הם משקיעים 1000 ש"ח בחודש בשיווק שלהם, הם לא משיגים את התוצאות הרצויות וההוצאות של העסק גדלות, החיים האישיים עולים לא מעט ומפה לשם, עוברת שנה ונוצר גרעון של 12000 ש"ח שלא הובילו לשום צמיחה ויותר מכך, רק החריפו את מצב העסק. תארו לעצמכם עסקים שמתנהלים כך במשך שנים ומה הנזק שנגרם.

שיווק הוא כבר מזמן לא רק עבודת תדמית, שיווק בדיגיטל משמעו הגדרת התוצאות ושיפורם באופן תמידי. אם אתם מקצים 1000 ש"ח לעבודת השיווק בחודש במשך שנה והתקציב שלכם לפרסום לא גדל – זו נורה אדומה ומשהו לא תקין! והרי, אם הייתם משקיעים את הכסף נכון, הייתם מייצרים תוצאות ותקציב הפרסום שלכם היה גדל. ההפקות היו מקצועיות יותר, וידאו היה נכנס לתמונה, האתר שלכם היה מתקדם ונוח יותר לשימוש, הייתם מקימים מערך מכירה ללקוחות חוזרים ומשפרים את יחס המכירות כך שאם זה לא קורה – משהו לא תקין וצריך לחזור ליסודות ולבדוק מה צריך לשפר.

 

מפת התמצאות במחירונים שונים לשירותי דיגיטל המצויים בשוק 

בין 500-1500 ש"ח לחודש
במחירים אלו ינהל אתכם בן הדוד של השכנה, אח של החבר הכי טוב, האחיין בן העשר של אשתך או במקרה הטוב, עובדת זוטר בעסק שעושה את זה כהשלמת הכנסה. אלו יכתבו עבורכם פוסטים, יעלו מודעה פרסומית אחת לכמה זמן אך אף אחת מהפעולות לא תניב תוצאות. העסק ימשיך להתקיים אם שאר היסודות שלו טובים אבל מבחינת הגדלת המכירות ושימוש אפקטיבי בפייסבוק ובאינסטגרם – לא יקרה כלום. בטח שלא משהו משמעותי. אם ירצה המזל, תיכנס אליכם במקרה סלב שתעלה פוסט במקום וזה יתן לעסק המון חשיפה וקפיצה חד פעמית בכל הנתונים אבל לא יותר מזה.

במחירים הללו, גם אם יש משרדים שמנהלים את השיווק שלכם – זו התפשרות מבחינתכם כיוון שהם לעולם לא יתנו לכם את מה שאתם מצפים לו שזו צמיחה חד משמעית בהכנסות המותג.

מעל ל – 2500 ש"ח בחודש
במחירים אלו ינהלו אתכם או מנהלי מותגים מוכרים שאספו רזומה מרשים בשיווק ברשתות חברתיות או משרדי פרסום בעלי צוותים מקצועיים ומוכשרים לביצוע מגוון רחב של עבודות עבורכם, ביניהם: ניהול קמפיינים, כתיבת תכנים, עיצוב גראפי, הפקות תוכן מיוחדות בנושאים שונים, דו"חות מפורטים המדייקים את תהליכי העבודה ומוודאים כי אינכם עוצרים באמצע העליה ועומדים במקום. לא כל נותני השירותים והמשרדים טובים, אבל הם בהחלט אמורים לספק לכם עולם שלם של מקוריות, קריאייטיביות ולהזין אתכם במידע על הדרכים העומדות לרשותכם לטובת הגדלת המותג שלכם. ככל שתעשו יותר עבור המותג שלכם (צילום, וידאו, עיצוב גראפי מתקדם, קמפיינים ממוקדים, דפי נחיתה ועוד) – כך תשלמו יותר אבל אני מבטיחה לכם שכל הוצאה שמנוהלת בצורה מקצועית תצדיק את עצמה ותחזיר את עצמה.

עולם יוצרי התוכן – שיווק בדיגיטל בשנת 2020

ראיתם אינסטגרם של מותג שאהבתם מאד את הפיד שלו. מיד חזרתם לפיד שלכם ואמרתם לעצמכם ״כמה גרוע אנחנו נראים״ זו לרוב הסיבה שבגללה עסקים וחברות עוברים ממשרד פרסום למשרד פרסום אחר, תוך שהם מאבדים מידע חשוב מאד וניסיון רב שצברו עליהם בסוכנות הדיגיטל שטיפלה בהם ומתחילים מאפס במקום אחר.

הפתרון? לבצע חקירה מקיפה ולאתר את יוצר התוכן שיצר עבור המותג שאהבתם ולשכור את שירותיו
ולהיות מוכנים לשלם כדי להיראות מיליון דולר.
המון פעמים אנו נתקלים בהפקות מדהימות שהתקיימו עבור מותגים שונים וכשאנחנו אומרים וואו, אנחנו ממהרים להמליץ ללקוחות שלנו להפיק הפקה מיוחדת ומעניינת עם אותו אמן מוכשר והרי הרשת מלאה ביוצרי תוכן כל כך מוכשרים ומבחינתי, מתפקידו של משרד הפרסום לדאוג לכך שהמותגים יהיו הכי עדכניים והכי פופולאריים.

בסעיף זה אני חייבת להתייחס גם לחשיבות של מעורבותכם בשיווק הדיגיטלי של העסק.
רוב בעלי העסקים ומנהלי השיווק אדישים בשלבי העבודה השוטפת ולא נלהבים להיות מעורבים. מעורבות הלקוח בנעשה עבורו ודעתו על הפעולות המתבצעות הם מרכיב חשוב מאד בהצלחת העבודה המשותפת.
לבעל העסק ניסיון רב והבנה מקיפה בתחום בו הוא עוסק וידע זה שווה זהב.
אם אתם מחזיקים מערך שיווק התחילו להתערב בנעשה עוד היום ולחוות את דעתכם. כמובן שהניחו למשרד המנהל אתכם לקחת את ההחלטות המקצועיות והישמעו להנחיותיו אך עם זאת, הקפידו להעשיר אותו בעולם התוכן שלכם כיוון שרק כך המסרים שלכם יעברו בצורה מושלמת הלאה ללקוחות הפוטנציאליים.

ישנו משהו נוסף שתרצו לדעת בנושא, שאלות פתוחות שיש לכם בנושא?
כתבו לנו ונשמח לכתוב מאמר בנושא !

פונט קריאה
רקע לבן
נווני אפור
ניגודיות גבוהה
הגודל טקסט
לסושיאל מושלם, בואו!
זמינים לשוחח איתך בצ׳אט!
שלום לך, כיצד נוכל לסייע?